tisdag 24 februari 2009

Fettisdag



Dagens ranson: en kvarts semla som blivit kvar efter söndan.
Jamen orka!

Nu:
Dags för fasta.
Tid att fasta.
Hög tid.

Verkligen!

Nåt år har jag provat sötsaksfasta.
Nån TV-fasta tycker jag mig också minnas.

Mina gamla kläder (som tagit för vana att gapskratta åt mig så snart jag sneglat åt deras håll) anser nog att det behövs en diciplinerad kostuppryckningsfasteperiod, min själ (var den nu håller till) att datorn ska förses med munkorg och strypkoppel.

Fasta.
Jamen den börjar ju först imorgon!

16 kommentarer:

  1. Om åtta timmar och tio minuter börjar den!

    I fjol hade jag shoppingfasta. Det var SÅÅÅÅ skönt. Alla affärer jag passerade dagligen stod där med sina dreglande käftar och ville suga in mig, men jag och min plånbok gick lugnt vidare. Kanske skulle testa i år igen? Jag drog över kontot lagom till barnbidraget den här månaden. Igen!

    SvaraRadera
  2. Kommer din faster imorgon för att skratta åt dina kläder?

    SvaraRadera
  3. Jag har elva fastrar.
    Somliga är överdådiga skratterskor, men de håller sig borta från mina kläder.

    SvaraRadera
  4. Klöverståtliga kladderskor som håller karlskrällena kort?

    SvaraRadera
  5. Åt du en HEL kvarts semla..? Så mycket? Det blir förlängd fasteperiod för dig. För min del ska jag inte fasta, jag är tillräckligt fast till kropp och själ. (....tjena...)

    /Anonymous user,
    den ödmjuka

    SvaraRadera
  6. Yup, en hel kvart!
    I söndags blev det en hel, stor som min knytnäve.

    Äh, jag frossar i mig en massa onödiga saker, men just semlor hör inte till de större lasterna.

    SvaraRadera
  7. Byt bild! Det är inte Fettisdag idag. Det är Fettorsdag!

    SvaraRadera
  8. Det är första torsdagen i fastan. Ärtsoppa utan fläsk påbjudes härmed.

    SvaraRadera
  9. Har du fastat ihjäl dig kära ebola? Jag saaaaaaaaaaaaaknar dig! ;-)

    SvaraRadera
  10. Men lilla sötbindan då.
    Du kan få skriva till mig på gnusnuva [at]live.se
    så bokar vi in en träff.

    SvaraRadera
  11. Akta dig, BB! Du kan bli galen, du också!

    SvaraRadera
  12. gjsdfkrtla gffn adfk =)/ jlagvb c,.-zmvvvvvvvvvv bna ä etc etc

    SvaraRadera
  13. Ja! Se bara hur väl Råg-Rut bevarat sin mentala sanitet!

    SvaraRadera
  14. Hehehe galen, JAG? Inte då, bara lite störd. Av oljud i min skalle. Mitt genitala sanitetsvärde känner jag inte till.

    SvaraRadera
  15. Har det här något med genital sanitet att göra:

    "Vid brand i fritös
    Manuell utlösning
    Ansulex"

    Denna fantasieggande skylt hängde så till att jag tyvärr inte kom åt att fotografera den. Jag hade fått göra våld på saniteten i så fall.

    SvaraRadera