onsdag 18 februari 2009

Rättvisan skall segra!!

Två miniorscouter får i uppdrag att göra pinnbrödsdeg.

Ledare:
fem deciliter mjöl

Superdemokratisk miniorscout:
Då får jag ha i tre deciliter så tar du två eftersom du tog fram bunken ur skåpet.

Ledare med lätt höjda ögonbryn:
och så två teskedar bakpulver

Hyperdemokratisk miniorscout:
Då är det min tur att börja med en tesked innan du tar din.
Får vi röra om?

Superdemokratisk miniorscout:
Då rör jag fem varv så får du röra fem sen.

Förundrad ledare åser hur resten av uppdraget delas millimeterrättvist.

Orka?!

3 kommentarer:

  1. Men herregud! FINNS det såna ungar fortfarande? Jag trodde sånt upphörde med min generation.

    SvaraRadera
  2. Nåja, i nästa ögonblick hugger de varann i ryggen, så det jämnar snabbt ut sig.

    SvaraRadera
  3. Mina pojkar, när de var små, ville alltid att JAG skulle hälla upp dricka eller dela upp annat för att det skulle bli rättvist! Jag har nämligen tre bröder! Min man däremot är enda barnet så han kan inte det där med millimeterrättvisa!

    SvaraRadera