tisdag 6 januari 2009

Batteriladdare

Jag är omgiven av fantastiska människor!

Varma, roliga, intelligenta, begåvade, generösa.
Jag behöver er.
Jag behöver behövas av er.

Ett vildväxande nätverk att stärka och bygga upp varandra i, där tårarna och ilskan är lika välkomna som skratten och närheten.
En vila i behagligt vardagsgrått och utbrott av innerliga festfärger.
Ytor som krackelerat till spännande mönster, misstag som odlat ödmjukhet, vassa kanter och klarsyn som slipar mig, skuggor som ger djup och gamla blåmärken som manar till försiktigt handlag.

Ni gör mig levande!
Tack!

5 kommentarer:

  1. En må-bra-blogg att läsa... Jag blir varm i hjärtat, och får kärlekskänslor för ditt härliga gäng. De får dig att må bra, (och du dem), det räcker för att göra mig nöjd idag.

    /bug

    SvaraRadera
  2. Hördu flummis, det går några linjer till dig med.
    Syskon, vänner och släkt har allt från tunna sytrådar till grova rep, navelsträngar och kättingar.

    Här handlar det om nätverk :)

    SvaraRadera
  3. Goda vänner är sannerligen att likna vid batteriladdare. Men... vad ska då jag blogga om idag? *snörper på munnen*

    SvaraRadera
  4. Ordningsfrun: du får blogga om hur man bäst slickar sina sår efter svidande nederlag i carcassonne :D

    Nu har jag pysslat om en kusin och imorgon gästar jag nästa - livet är rätt skönt!

    SvaraRadera
  5. Mmmmm..njuter av min tråd.....spinner in mig.....mmmmmmmmmmm

    SvaraRadera