torsdag 1 januari 2009

mot naturen

"Varför bloggar inte du?"

För att jag är så sanslöst tråkig när jag bara sitter och svamlar för mig själv.
Jag behöver människor omkring mig, levande varelser som reagerar och bollar tillbaka.
Först då blir det kul.
Hur fånigt är det då att jag sitter här själv och skriver om hur meningslöst det är att sitta här och skriva själv?
*host*
Låt mig odla mina små illusioner, vad ska jag annars roa mig med?

Mina bloggbesvär?
Jag menar - blogg.

Själva lätet.
Blogg?

Är det en tom papprulle som bankas mot en lika tom skalle?
Blogg.

Är det den aningen för höga tröskel man snubblar till på när man går in i ett rum fullt av människor man helst skulle vilja imponera på?
Blogg.

Är det vattenkranen som står och droppar i köket när man just ska till att somna - det där enerverande ljudet av små mängder H2O som i självgod dräktighet växer sig allt större för att slutligen explodera mot diskhons botten i ett

blogg?

21 kommentarer:

  1. Du bloggar för att du måste se om du kan uppleva samma mystiska besatthet som jag, du bloggar för att du vill bevisa att du inte är en bloggmänniska, du bloggar för att du vill se om du kan använda dig själv som bollplank, blotta tanken på att du inte kan det, skrämmer dig till kallsvett. Men mest av allt...bloggar du för att du vill komma närmare.

    Kan man bolla via bloggar..?

    Jag äter dina ord, till och med när du kastar ur dig dem i tristess. Jag har slagit vad med ett av mina jag om hur många bloggar totalt det blir för din del. Insatsen är...host...hög.

    /b

    SvaraRadera
  2. Passa dig du, lilla flumbug.
    Nästa ord jag stör mig på kanske är...

    *stämningshöjande trumvirvel*

    *tadaa!*

    Bug!

    SvaraRadera
  3. Stämningshöjande..? Trumvirvel..? Tadaa..? Vilket av orden menar du skulle störa dig?

    /vänligen undrande bug

    SvaraRadera
  4. Bug.
    Felet i datorn som hoppar fram och flinar så snart du är för trött.

    Bug.
    Insekten som lockas lika mycket av socker som av bajs.

    Bug.
    Rugan på såret som du bara inte kan motstå att pilla bort.

    Bug.
    Försöken att säga "mugg" när man är så snuvig att hela världen går runt som en mumie av täppthet

    Bug


    - ja, jag är så trött att jag knappt vet var min säng senast åkte skidor.

    Sov sött!

    SvaraRadera
  5. *klappar försiktigt på huvudet* Det är bestämt dags för dig att hoppa i skidorna och vurpa ner dig i snön. Imorgon ska du se att allt är mycket värre. Då kommer buggen att flytta in i dig för gott, obotligt ditsugen av dina eboladelirium. Oj så skoj det ska bli.

    Natti!

    /inte alls trött *gäsp* bug

    SvaraRadera
  6. Trodde du verkligen att du skulle få sista ordet så lätt?
    Jag tror mig ha fixat buggen i min dator nu!
    Ha!

    SvaraRadera
  7. Jasså, du är uppe och buggar på nätterna, du. Vad säger grannarna under om det?

    SvaraRadera
  8. Åh, jag är så lätt på foten - de märker det inte ens.
    *ler osedl... oskyldigt*

    SvaraRadera
  9. Osedvanligt skyldigt, som (o-sed)vanligt.

    SvaraRadera
  10. Hördu Rutan, jag skyler mig vanligtvis inte med sedlar.

    SvaraRadera
  11. Sedesamma flickor sedelväxlar inte i osedliga syften, ty oskyldigheten skuldsätter icke där sedlighetens vattenstämpel råder, till...öö......*känner mig konstig i huvet* God fortsättning på er iallafall!!

    SvaraRadera
  12. Nä, det räcker väl med ett par femtioöringar för din del.

    SvaraRadera
  13. Jag vet inte om min blogg har blivit ungdomsgård, strippklubb eller bingohall!

    SvaraRadera
  14. Strippklubb..?`Återstår att se

    SvaraRadera
  15. Jag undrar om den anonyma är lite blåst.

    SvaraRadera
  16. Vad har min röv med saken att göra?! Detta ständiga baktalande!
    Annat var det med Herrens Tjänarinnor förr i tiden!

    SvaraRadera
  17. Jag vill inte va anym!!!!!!!!!!!!!!!! Din skum är blogg!!!!!!

    Rutråg, om jag är blåst..? En smula atmosfäriskt rörlig, skulle jag nog hellre vilja uttrycka det...*svassar*

    SvaraRadera